Kosztowna droga lub tańszy projekt

Zbyt duże nachylenie do budowy drogi.Temat połączenia Radzionkowa z obwodnicą Piekar Śl. pozostaje łamigłówką od lat. Obecnie istnieją dwie propozycje rozwiązania tego problemu miasta.

Propozycja UM: przedłużenie ul. Księżogórskiej do ul. Anieli Krzywoń. Drogi będą łączyły się w miejscu ogródków działkowych i starej drukarni. Pozyskano 4 mln zł na pierwszy etap tego projektu. Mimo niewątpliwych zalet ekonomicznych tenże projekt drogowy ma zasadniczą wadę.

A. Krzywoń krzyżuje się z obwodnicą w okolicy Kozłowej Góry, a mieszkańcom nie zależy na rozwiązaniu jakimkolwiek, tylko na w pełni satysfakcjonującym, jak wynika z wypowiedzi osób zaangażowanych w protest. Pomysł nie został również entuzjastycznie przyjęty przez głównych beneficjentów, czyli właścicieli posesji pod Księżą Górą. Ci zamiast ułatwienia komunikacyjnego woleliby wciąż mieć swoją oazę spokoju.

Propozycja prostestujących mieszkańców: przedłużenie ul. Nieznanego Żołnierza do obwodnicy. Pomysł uznawany przez władzę za niewykonalny z powodu zbyt dużego nachylenia terenu i kosztów oszacowanych wstępnie na 11 mln zł.

Przedłużenie Nieznanego Żołnierza już częściowo zdatne do transportu.Ulica Nieznanego Żołnierza za przejazdem kolejowym na Rojcy jest drogą zbudowaną z płyt betonowych, która poza terenem zabudowanym przechodzi w wyboistą polną drogę, po której poruszają się głównie ciągniki nawożące okoliczne pola. Na znacznym odcinku tej trasy pojawiła się ubita, szutrowa nawierzchnia ułatwiająca przemieszczanie się ciagników. Granica Radzionkowa z Piekarami Śl. znajduje się mniej więcej w miejscu polnego krzyża, który znany jest uczestniikom corocznych pielgrzymek. Nachylenie terenu bezpośrednio przed dojściem do krzyża jest na tak duże, że stawia pod znakiem zapytania pomysł uzbrojenia drogi zgodnej ze szlakiem pielgrzymek.

Płaski teren nieopodal lasku za ciepłownią. Linia wysokiego napięcia wzdłuż DW 911Z drugiej strony większa część przedłużenia ul. Nieznanego Żołnierza charakteryzuje się łagodnym nachyleniem, a prowizoryczna nawierzchnia dla ciągników jest w dobrym stanie. Za niewielkim laskiem przy Ciepłowni Radzionków znajdują się inne, dogodniejsze, dzikie dojazdy do obwodnicy, które omijają pola uprawne oraz pagórki.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

test z matematyki * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.