ZA ŚMIECI ZAPŁACIMY MIASTU

28 grudnia 2012 r, w trakcie sesji rady miasta po uwadze burmistrza, iż błędem jest ustalanie stawek przed rozstrzygnięciem przetargu, który ma wyłonić firmę odwożącą śmieci, radni uchwalili miesięczną stawkę na 9,80 zł od osoby za posegregowane śmieci i 15 zł za odpady zmieszane. Opłaty w przypadku nieruchomości, w których nie zamieszkują, a powstają odpady komunalne (tam gdzie prowadzi się np. działalność gospodarczą) będą uzależnione od wielkości pojemnika i częstotliwości jego opróżniania. Np. pojemnik 80 litrowy – 1-krotne opóźnienie śmieci segregowanych – 13 zł, niesegregowanych – 16,90, 140 litrowy- 20/26 zł, 660 litrowy – 45/58,5 zł.

W związku ze zmianą przepisów z dniem 1 lipca 2013 r. będą obowiązywać nowe zasady odbioru odpadów. Obowiązek gospodarowania odpadami od mieszkańców przejmie Gmina. Pierwszym krokiem właścicieli nieruchomości do tego czasu powinni podjąć działania celem wypowiedzenia obecnych umów na odbieranie odpadów komunalnych zawartych indywidualnie z firmą komunalną.

1 komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

test z matematyki * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.